Saturday, May 12, 2012

Luahan Hati 50 : Dalam Lamunan Aku Berimaginasi..;)

The Name of Allah.

Assalamualaikum.,=)


Sedang sibuk leka baring atas katil,



Terdengar suara azan berkumandang. Sebelum melakukan perkara yang diwajibkan, sempat untuk aku berimiginasi. Aku pun tak sangka sampai macam gini aku berfikir.


Aku terbayang. Alhamdulillah sekarang Malaysia masih lagi menyahut seruan azan, masih mampu lagi mendengar azan.
Aku terbayang, macam mana nanti one day, suara lain yang memanggil. Suara dari ciptaan barang tekonologi sendiri. Contoh, sesuatu nada yang begitu lantang di pasangkan untuk melawan suara azan yang dipasang.
Satu nada yang dicipta khas oleh orang yahudi untuk melawan bunyian azan.
Untuk umat-umat islam, tidak mendengar langsung seruan azan.
Tidak langsung mendengar.
Ya Allah, selamatkan lah dunia, politik dan manusia-manusia di dalam dunia ini. Amin. :)


Aku terbayang . Satu hari nanti, tiba-2 Allah turunkan bala atas Malaysia.gempa bumi or anything,pada masa itu ade lagi tak orang berbuat maksiat.Aku bersyukur kerana Malaysia terlindung daripada semua itu.Sebab ade Acheh . kalau tak mungkin Malaysia kena.Ramai remaja terus bermaksiat.tak tahu ertinya dosa.aku takut.akan ditimpa bencana.
Moga Allah beri taufik dan Hidayah kepada kita semua.InsyaAllah.=)








Bila beralah dianggap lemah.
Bila lawan dianggap biadap.
Bila menangis dianggap lembik.
Bila berdiam, dianggap takut.
Bila berseorangandianggap tiada orang disekeliling yang menyukainya.
Bila menutup aurat, pakai tudung labuh-labuh. Dianggap kuno.
Bila menasihati dianggap kolot.
Bila susah, kononnya baru nak dicari. padahal memang ada benda yang penting yang nak diberitahu.
Bila diminta tolong sikit, dianggap menyusahkan.
Bila tak tahu perkembangan terbaru, dianggap ketinggalan.
Bila ingin menyerlahkan bakat, dianggap menunjuk.
Bila dipuji, dianggap berlagak.
Bila ditindas, masing-masing seronok.


Haha. Kehidupan. Memang macam ni kan..


Mohon Petunjuk Allah Yang Maha Esa.=)
Wa'llahua'lam.:)

Jazakallahu Khairan Khatira:)

No comments:

Post a Comment