Friday, May 25, 2012

Luahan Hati 52 : Saya tidak kisah..

YA ALLAH YA ILAHI,
Ajarilah kami bagaimana memberi sebelum meminta,
berfikir sebelum bertindak,
santun dalam berbicara,
tenang ketika gundah,
diam ketika emosi melanda,
bersabar dalam setiap ujian.

The Name of Allah.



Assalamualaikum readers~

"Pada saya,
biar dia salah sangka,
biar dia salah anggap,
biar dia salah duga,
biar dia tahu yang mana buruk,
supaya dia tahu yang mana baik.
Kalau dia ikhlas,
dia akan menerima kekurangan yang ada,
dari mengharap kebaikan dan kesempurnaan.
Kalau dia ikhlas,
dia tidak lihat pada paras rupa,
dia akan lihat pada hati,amalan dan jiwa.
Apa guna kalau menghabiskan masa hidupnya dengan kebaikan,
jika kekurangan dan kelemahan dia tidak terima.

Biar dia tahu,saya kurang yang itu.biar dia tahu,saya kurang yang ini.
Biar dia tahu,saya tidak dapat memenuhi kehendaknya yang tinggi menggunung itu,
biar dia tahu,saya pernah melalui masa lalu,dan saya mempunyai masa hadapan.


" kalau sukakan seseorang,jangan bagitahu si dia.Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya dan Allah takkan bagi.Sebaliknya,luahkanlah pada Allah,beritahulah Allah.Allah Maha Tahu siapa jodoh kita"-Trust Him as He know best for us-=')



P/S : Alhamdulillah, baru habis Mid Exam selama 3 minggu.11 subjek.Doakan supaya result dpt cemerlang yeaa.Esok balik kampung.Selamat Bercuti!! Barakallahu feek.:')


Jazakallahu Khairan Khatira:)

No comments:

Post a Comment