Monday, May 28, 2012

Luahan Hati 55 : Meraih Syurga-Nya..



Ketika jatuh cinta.pastikan ianya hadir kerana cinta kita kepada Allah.Kerana tiada kemanisan tanpa cinta kita terlebih dahulu kpd Allah

The name of Allah.

Assalamualaikum readers~

Mungkin laut terbentang luas,
Mungkin Awan menutupi langit,
Mungkin hujan mencurah-curah,
tapi sedarkah kita,siapa yang menciptanya?siapa yang mentadbirkannya?
Itulah Allah SWT.Allah Sang Maha Pencipta.Allah Sang Maha Berkuasa.Allah Penentu Segalanya.

Kita Hanya hamba,yang mampu berfikir,yang mengagumi kekuasaan Allah,
yang sentiasa mencari dan menggapai redha Allah,
supaya kita meraih bahagia dan meraih SyurgaNya.

Syurga Allah sangat cantik,sangat indah,sangat tenang.
melainkan di dunia,yang hanya cantik di mata,tetapi tidak kekal selamanya.
Oh Allah,put My Left Hand the Dunya and My Akhirah in Right Hand.=')



Ya Allah,
Jika Aku jatuh cinta,
Cintakanlah Aku pada Seseorang
Yang turut melabuhkan cintanya padaMu
Agar bertambah kekuatanku untuk MencintaiMu.

Ya Allah,
Jika Aku jatuh cinta,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang,
yang hatinya tertaut pada pada-Mu
Agar tidak aku jatuh Cinta pada jurang yang batil.

Ya Allah,
Jika kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan aku pada Cinta Hakiki
Dan rindu abadi hanya Kepada-Mu.
Sesungguhnya,Engkaulah Cinta pertamaku.:')



Jazakallahu Khairan Khatira:)

No comments:

Post a Comment