Sunday, April 1, 2012

Luahan Hati 44 : Ketenangan Abadi...;'D



The Name of Allah,
Assalamualaikum.

Apabila hati dipaut rasa resah,
kepada siapa aku mahu berserah?
Apabila hati tidak rasa tenang,
dihimpit dugaan yang mendatang,
aku jadi buntu,resah memburu.
Akalku tidak menentu.
Tiada siapa yang mampu membantu..

Aku rupanya terlupa..
Ada Allah yang sangat menyayangiku,
Ada Allah yang Maha Mendengar,
segala gelodak jiwa dan mindaku.

Aku membelek buku keimanan,
sarat tersimpan sejuta kenangan.

Aku merenung,
pada hati yang gundah.
betapa aku menjauhi Allah.

Allah..sayangilah aku.
Allah..Engkau tetap pelindungku.
Allah..Engkau tempat aku mohon pelindungan.

Kupujuk jiwa yang resah.
ku belai hati yang gelisah.
Al-quran ku hayati..
Al-Quran ku aluni penuh kerendahan hati.
Aku kembali tenang dengan ujian-Nya.
Aku kembali redha menempuh kehidupanku.
agar aku boleh menjadi manusia tegar,
Didunia dan Akhirat.
InsyaAllah..;')

Allah SWT is testing me, and I’m smiling because it’s a sign that He pays attention to me. Alhamdulillah :)
Jazakallahu Khairan Khatira:)

No comments:

Post a Comment