Sunday, May 22, 2011

LUAHAN DAKU 28 : KEM@SEMINAR


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
aLHAMDULILLAH...
selamat sampai ke rumah..coz..bru balik seminar...
20052011-22052011...
hari sabtu hingga hari ahad..
seminar PMR/SPM 2011 fasa 1....anjuran UMNO bahagian kepong...
huh!!..pnat jugak..dah la minggu ni asrama tak balik..aku sorg je blik..hee.best yaw!!
but,,aku kne pergi seminar PMR/SPM fasa 1...aku mestilah PMR..huh..mula-2..rase nak pergi tu malas..tapi apekan daye..menuntut ilmu hinggalah ke serata dunia..(aku wat pepatah sendiri)..hee;D
mase nak pergi tu kumpul dkt Pusat Rekreasi UMNO..kat jln kuching...kat dlm tu..fuh..dah rmai daftar..aku antara orang yg terlambat..hee..mase tu plak hujn...hmm,,mmg best lhaa,'..smpai-2..rmai jugak yg aku kenal..semua yg aku kenal..dri skula lama aku..SK Lasalle 1 jinjang dan SMK jinjang..naseb baek..
tpi kebanyakan perempuan ramai tak pakai tudung..Astagfirullah..tapi iman masih dalam dada..hehe,
Ade jugak aku jumpe perempuan pkai tudung cantik jugak..tergugat jgk iman aku ni..tak silap nme dye siti nur izzati..dri SMK jinjang..haisshhh!!jgn citer psl tu lak..
selepas itu..aku naek lhaa bas..aku bas A...seminar tu diadakan kat Royal Puteri beach Resort,Melaka...fuh!!..mmg best..tido sorang 1 katil..
perjalan mengambil mse 4 jam jgk..sbb pedalaman..mula-2 smpai situ..hmm,,salah hotel..nak tergelak pun ade..(dah tergelak pun)..;P
tapi,,kat kem tu..solat ta terjaga..kebanyakan member aku tak solat..takyah la cita psl tu..
kem tu brjln selama 3 hari 2 mlm..huh..pdt taww!!..naseb baek fasilatator dye best-2..enjoy jgk..
mlm tdy mrupakan mlm terakhir..sedih jugak..coz esok nak blik..yela..dah la dpt mkn fre..tido bwh akon..mandi dlm bathtuff..spe tanak...klu boleh hari2 nk dok si2..hmm,,tpi kebetulan mlm tu..duit aku kne curi sbyk RM 47 ringgit..semua kne kebas..apelah naseb aku ni..hmm,,naseb baek PN Bibi Zaitun ganti..RM 50 tu..
Alhamdulillah...
grk dari resort tdy pkl 230..smpai-2 pkul 6..huhh..lme jgk...wal hal..tak jaoh pun..melaka jerk..dalam bas tido jerk..coz pnt sgt..!
esok dah nak kena balik asrama..aku kena jlnkn tgunggjwb aku sebagai pelajar..aku nak jadi yg terbaik antara terbaek..InsyaAllah aku boleh berjaya dalam PMR tahun 2011 ini..Amin..;)
aku nak jadi pelajar yang soleh...yg taat pade Allah,guru dan ibu..ak boleh buat..tpi sikap malas tu mesti ade dalam diri aku..susah nak tangani..tpi kne lwn..nafsu jugak kne lwn..sbb jihad yang paling besar ialah jihad melawan nafsu..;D
tady turun surau..jd bilal..tpi lps abis azan tu...kne tegur..sbb bace kuat-2..tasbih,tahmid..tu aku tak pasti boleh ke tak..nnty aku tanye ustaz aku..
tpi slps aku solat tadi..ak bce artikel kat dlm surau..yg mengatakan sblum azan tak boleh bace tasbih,atau tahmi atau takbir...bace mmg boleh..tpi tak boleh bace kuat-2..stkt dlm hati jerk...insyaAllah aku akan prattikkan..
okeylhaa,'..byk sgt aku menaip...jari dah tak boleh berhenti sbb idea-2 senantiasa mencurah-2..
WallahuAlam..
stakat ni jerk aku nak cerita..insyaAllah..laen kli aku update..
Assalamualaikum..
-----------------------------------------------------------------------------------------
huh!!..esok kne blik asrama..boring jgk..tpi apepun..selamat pulang ke Asrama Faiz..hee!.;D
Jazakallahu Khairan Khatira:)

No comments:

Post a Comment