Friday, June 3, 2011

LUAHAN DAKU 30 : NAK KE TAK?


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Sehad???
sudah lame jugak aku tidak Meng'UPDATE' blog yang tercinta ini,,huh,,
Bak kate pepatah Arab," Masa itu Ibarat Pedang,Jika Kita tidak memotongnya,Dia akan memotong kita"...
Masa pantas berlalu,,tgk-2 tinggal lagi seminggu saje untuk menghabiskan cuti sekolah pertengahan tahun 2011 ini....Kalau tolak cuti,makan , tidor lepak, mandi,DLL..agak-2 berape jam lagi Aku nak PMR..huh!!..cuak jugak...Jangan panic Faiz...Kau buleh Buat...
Adoy,,
Korang peenahh pergi Solat Kat Masjid Jamek Seri Petaling tak??
kalau korang nak tahu..aku akan ceritakan sedikit tentang Masjid Jamek Seri Petaling ni..
Hari Rabu lepas,aku pergi Masjid ni bersama 2 orang Tabligh..Tabligh ni orang-2 alim yang memberi dakwah kepada umat islam...Sebenarnye kita ni semua Tabligh jugak,,tetapi ade yang tak alim dan alim..
okay berbalik kpd cerita tadi,,
Masjid tu merupakan markas Tabligh-2..seluruh Malaysia..Orang-2 dari luar negara pun bermarkas disitu(Tabligh sahaja)..kalau nak tahu ken..Kat sini semua orang mengamalkan sunnah RAsullullah S.A.W...Semua jemaah pakai JUbah putih berserban...kalau korang tgk kt masjid lain ade ke mcm ni..pasar dia semua lelaki..berkopiah plak tu..??
Terkejot dan aku rasa kagum pabila aku melangkah masuk ke masjid ini...semua mengamalkan sunnah..
tetapi ibu aku ni..tak kasi aku pergi sini...dan ikut Tabligh tu..aku bukan buat salah pun...aku buat kerja baik ape??..bkn aku pergi clubbing..ade la sesetengah remaja di luar sana..
pada pendapat korang mcm mne?? (komen lha)..
Ibu aku marah sangat aku pergi masjid tu...ntah ape la salahnyer...ade yang kate tabligh ni berjihad sehingga melupakan anak isteri,,pergi keluar negara selama 3 hari,40 hari dan ade yang berbulan lamenya..kalau korang nak tau tentang tabligh ni kan..norang beli buku bertajuk---
" KUPAS TUNTAS" dye ade brpe jilid ha?? lupe plak.heee.,;D
buku itu menceritakan tentang jemaah tabligh..adakah ia gerakan baru?? meninggalkan anak isteri?? kenapa bermarkas di masjid?? dibiayai oleh orang yahudi??..semua persoalan terjawab di dalam buku itu..buku itu ada dijual di kedai buku-2 agama..seperti di Sri petaling,,area dlm masjid tu..
Tapi memang aku nak ikut Tabligh...bkn pe..berjihad di Jalan Allah..
Dalam Hadis Nabawi di dalam Kitab MUNTAKHAB AHADITH menyebut Rasulullah bersabda:
"sesaat di jalan Allah,lebih baik daripada membuat kebaikan bersama keluarga(dirumahnya).."
Tapi aku bknnyer berkeluarga pon..
Setakat tu sahaja aku nak tulis ni ..
InsyaAllah..Lain kali aku akan mengUPDATE lagy..insyaAllah..
Wallahu'Alam..Assalamualaikum..;D
---------------------------------------------------------------------------------
P/S: Malam ahad ni..04062011..ade kuliyah Maghrib di Masjid Jamek Seri Petaling..aku tak tau buleh pergi ke tak..Harap-2 Boleh pergi..;))
Jazakallahu Khairan Khatira:)

No comments:

Post a Comment