Monday, March 18, 2013

Luahan Hati 79 : 6 Jamadil 'awwal 1434H:')


In the Name of Allah.
Assalamualaikum.

Alhamdulillah,Isnin,06 Jamadil 'Awwal 1434H genaplah umurku 17 tahun.makin meningkat umurku,makin dekatlah kematianku.aku sering merasa risau apabila pantasnya perjalanan waktu kerana kematian semakin menghampiriku.

Pada keheningan maghrib,aku tersentak dan terus menangis sehingga ukhwah sebelah kedengaran tangisanku  dan merasa gembira dengan kehadiranku sebagai hamba Allah yang baru dimuka bumi ini.setelah itu,aku diangkat oleh abiku dan diazan  pada telinga sebelah kanan menghadap kiblat.Kalimah Allah merupakan kalimah pertama kudengari serta kalimah Muhammad selepasnya.aku berasa gembira dan mempunyai perasaan hiba kerana aku dilahirkan diatas muka bumi ini bertujuan tidak lain dan tidak bukan hanyalah untuk beribadat kepada-Nya.

Firman Allah Azza Wajalla yang bermaksud : 
"Dan tidaklah Aku menciptakan JIN dan MANUSIA hanyalah untuk beribadat kepada-Ku "
(Az-zariyat:56)

Aku sedih,aku hiba mengenangkan tangungjawabku sebagai seorang muslim yang wajib taat dan patuh kepada perintah Allah.bukan apa,aku takut amanah dan tangungjawab aku sebagai muslim tidak dilaksanakan sepenuhnya mengikut perintah Allah dan RasulNya.
walhal,perkara itulah orang pandang remeh dan temeh.

Oh Tuhan,aku menginsafi diriku yang daif ini,
berikanlah aku kekuatan dan ketabahan untuk menempuh dugaan yang hebat ini.
Ku akui kelemahan diri,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah taubatku ini..

Di sujudku aku meminta semoga Engkau menerima taubat hamba-Mu ini.
Di hari yang istimewa ini,terimalah amal kebajikan yang pernah ku lakukan dan ampunkanlah segala dosa-dosa silamku yang pernah melanggari perintah-Mu.

Oh,Tuhan.aku merinduiMu.......










Jazakallahu Khairan Khatira:)

No comments:

Post a Comment