Wednesday, November 21, 2012

Luahan Hati 73 : Berlari Pulang kepada Allah:)



In The Name of Allah.

Assalamualaikum.

Allah Azza Wajalla telah berfirman : "Sesungguhnya orang-orang beriman itu hanyalah mereka yang yang apabila disebut nama Allah , gementarlah hati mereka ; dan apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayatNya ,bertambahlah iman mereka(keranaNya).Kepada Tuhanlah mereka bertawakal.(al-Anfal:2)

Orang mukmin merupakan orang yang sentiasa taqwa dan taat kepada Allah SWT dan tidak mendustakanNya.Menurut Syed Qutb ,ayat ini mengisahkan getaran perasaan seseorang mukmin apabila disebut Nama Allah dalam sesuatu perintah atau larangan.ia merasa tutup dengan keagunganNya,meluap rasa takutnya kepadaNya dan terbayang olehnya kekuasaan Allah dan keagunganNya.=')

Orang yang dekat denganNya mesti selalu berdoa.Doa penting dalam kehidupan.,Banyak kesusahan yang kita tempuhi dengan doa  dan kita dapat menempuhnya.Berdoalah kita dengan rendah diri dan tawaddu' kepada Allah,bukan bersyair ataupun bernasyid.dan paling penting kita berdoa supaya Allah memberikan hidayah untuk kita.Hidayah milik Allah sebab itu kita kena mintak,macam syurga Firdaus.Syurga Firdaus milik Allah,kita pun kena minta.Memang kita tak layak untuk syurga Firdaus ttapi Nabi SAW suruh kita minta.dengan rahmat Allah kita boleh masuk Syurga.Moga Allah redha:)

Ya Allah,
Jika aku berlaku dosa ampunilah aku,
dan masukkanlah aku kesyurga FirdausMu,

Jika aku beramal dengan kurang ikhlas
Ampunilah aku serta masukkan aku kedalam SyurgaMu.

Jika Aku beramal untuk mengejar pahalaMu,
maka terimalah aku serta masukkan aku kedalam Syurga Firdaus.

Jika aku terlalu banyak buat dosa,
Ampunilah daku dan masukkan aku kedalam Syurga Firdaus.

Ya Allah,
Engkau berilah pertolongan kepada HambaMu di Palestin 
yang sedang tenat itu.
Hancurkanlah Zionis Laknatullah yang kejam itu.

Sesungguhnya Engkaulah Maha Pengampun dan Maha Penyayang.
Allahumma Ameen.:')



Jazakallahu Khairan Khatira:)

No comments:

Post a Comment